חיפוש

הוצאת דיבה בפייסבוק

הוצאת דיבה בפייסבוק

פעמים רבות אנו נחשפים לגידופים, הקנטות, קללות, אמירות, איומים, שימושים ציניים באינטרנט, ברשתות החברתיות ובעיקר בפייסבוק. נכון שהפייסבוק טשטש את הגבולות הגיאוגרפיים, הביא איתו המון יתרונות חברתיים ועסקיים גם יחד, שם אותנו במקום לגמרי אחר משהיינו לפני כמה שנים ולמרות זו הרשת החברתית שכבשה את כולנו נותנת במה לאינספור פרסומים פוגעניים שפעמים רבות מעודדים ומובילים לביצוע עבירות חמורות מכך. השאלה היא איפה עובר הגבול? אילו פוסטים נחשבים וייחשבו מבחינת הגדרה חוקית להוצאה דיבה או ללא חוקיים?. ובכן המלחמה בהוצאת דיבה ברשת החברתית פייסבוק היא מלחמה שרק מתעצמת וגוברת בכל יום. הניסיון להוקיע את התופעה הזו תופס גם הוא תאוצה והיום יש אפילו עורכי דין שמתמחים בכל מה שקשור למה מותר ומה אסור לעשות באינטרנט בכלל ובפייסבוק בכלל.

יש המון גולשים שמנצלים לרעה את החיבור לרשת החברתית פייסבוק ועושים בה שימושים בלתי חוקיים. על פי חוק לשון הרע במקרים בהם בית המשפט ידון בתביעות של הוצאת דיבה או לשון הרע, על הנתבע יכול להיקבע עונש של פיצוי כספי לתובע עד לסך של 50,000 שקלים, זאת כאשר לא הוכח נזק ממשי.

הבעיה היא שלמרות שדי פשוט להבין כי אכן בוצע נזק בפועל דרך שימוש בפייסבוק, שכן ההוכחה חיה וקיימת עדיין קשה מאוד להוכיח את זה בהתאם למה שהחוק מציין.

לכן אם אתם חושבים שפגעו בכם בכוונה תחילה, אם נגרם לכם נזק כתוצאה מפרסומים בפייסבוק או באינטרנט, פנו לייעוץ משפטי ובדקו אילו אופציות עומדות בפניכם.


עורך דין פלילי | זר שוקולדים | עורך דין אינטרנט |